den lagstadgade minimilönen i Sverige är 0 (noll) kronor?
Sjukt va!?!
 
Det är därför det är sååå viktigt att vara med i ett fack. 
Det är ju nämligen de som förhandlar fram de kollektivavtal vi har.
Som reglerar din lön, semester, ob-tillägg, raster, dygnsvila, arbetsmiljö 
och mycket, mycket mer.
 
Jag har under två dagar gått en kurs med Handels, mitt fackförbund, då jag är skyddsombud på jobbet.
Det har varit två intressanta dagar med aktuella händelser, intressanta diskussioner och en hel del ögonöppnande.
 
En sak som är självklar för mej, och för dej också hoppas jag, är att rösta.
Och i år är det ju som ni säkert hört, ett supervalår.
Vi ska först rösta i valet till EU-parlamentet den 25e maj.
Och den 14e september är det riksdags-, kommun-, och landstingsval.
Vilket parti jag ska rösta på har jag inte bestämt mej för riktigt än. 
Men jag är säker på vilka jag inte ska rösta på i alla fall.
 
Se den här filmen så fattar ni nog vilka:
 
Skrämmande siffror detta.
 
 
XOXO
Budskap, Framtid, Tips, Val,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej