För ett tag sen la jag ut den här bilden på Insta. Om ni inte redan läser Lady Dahmer's blogg, då börjar ni nu. Det är inte en uppmaning, det är en direkt order. Hon skriver så himla bra texter om feminism, genus, lite av sin vardag och kroppsacceptans. Och det senare är nåt som vi måste bli jävligt mycket bättre på tjejer (och killar). Både vår egen och andras. 

Tillbaka till bilden ovan då. Det uppstod faktiskt lite diskussion bland kompisarna. Mest dock att "Nej, just det vi skulle ju inte prata om det (mat, träning m.m)". Tyvärr så fattade de ju inte vad jag menade. Grejen är den att jag har kompisar som gärna klagar på att de är tjocka och feta och äter de nåt som klassas som onyttigt då måste de ju träna sååå hååårt för att få bort alla kalorier de stoppar i sig. Och sånt här säger de utan att ta nån som helst hänsyn till att det finns de runt bordet som är mycket större än dem. Hur tror ni hen känner sig, när en som är minst fem storlekar mindre, minst, sitter och säger att den är tjock? Inte så jävla bra skulle jag tro iaf. Är rätt säker på att ni som läser har bra koll på vem som är smal och vem som är tjock. Och är du smal, sluta använda ord som fet, tjock, pluffsig m.m. om dig själv. Du är inte tjock. Fine, om du känner så ibland men håll det för dig själv. Eller ännu hellre, acceptera dig själv och börja må bättre. 

Om ni inte fattar vad jag menar med detta inlägg gå in på Lady D's blogg och läs under kategorin Tjock verklighet. (Kan inte länka från mobilen men Google is your friend.)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej