1. Hur gammal är du? 

31

2. Hur gammal känner du dig? 

Ibland 15, ibland 27, ibland 53.

3. Vad har du gjort i dag? 

Pratat med Emil och Henrik om bröllopsblommor. Tagit det piano hemma i soffan. Snabbshoppat i stan.

4. Vilken film såg du senast? 

21 Jump Street. Den från 2012 alltså.  

5. Vem ringde du senast?

 Andreas. :)

6. Är du besatt av någonting? 

Onda andar..? Nä, jag vet inte riktigt.

7. Är du rädd för blod? 

Inte rädd, men jag har lätt för att svimma när de ska ta blodprov på mej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 

Hemma, i min älskade soffa.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet i Sverige? 

Carl Bildt, Ingvar Karlsson, Göran Persson. Det var nog alla jag kunde.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 

Nä, jag erkänner när jag inte kan. Men googlade nu i efterhand och upptäcker att föregående fråga var en kuggis. Det var bara tre olika under 90-talet.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? 

Mönstrat är visserligen ingen färg, men jag skriver det ändå.

12. När vaknade du i dag?

Vid 5, 7.30, 9 och gick upp vid 10 ungefär.

13. Vilken är din favorithögtid? 

Jul tror jag.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 

På semester i paradiset. 

 15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

 Kan inte komma på nåt ställe som varit så hemskt att jag inte vill återvända.

16. Hur vill du tillbringa din pension? 

Hemma och påta i trädgården, plus resa runt med min gamle man.

 17. Vad lyssnar du på just nu? 

 Kent's senaste album, Tigerdrottningen.

18. Har du någon gång brutit ett ben?

Nej, dock haft en spricka i ett revben.

 19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 

Mjölk, smör, bröd, ägg, o'boy.

 20. Vem är din favoritkändis? 

 Ryan Gosling. Han är fin.

21. Vad är du på för humör just nu?

 Vanligt, typ. 

22. Vilka världsdelar har du varit i?

 Europa & Nordamerika.

23. Snarkar du? 

Nope.

 24. Vilka yrken har du provat på? 

Snabbköpskassörska, Julkortspaketerare, Dagisfröken, Florist, Blomstergrossist.

25. Hur går du helst klädd? 

Mjukisbyxor (tackar Monki för snygga) och nån tischa.

Klänning/kjol på fest. 

26. Vilket stjärntecken är du född i?

 Vattukvinna är jag.

 27. Vilket är ditt favoritgodis? 

Reese's Pieces. 

 28. Vad sa du senast? 

 "Tack" till en tjej i affären.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 

 Engelska tror jag.

30. Vad har du på dig just nu? 

Jeansshorts, linne och lång kofta. 

 31. Vilken är din favoritaffär? 

 Monki, och Panduro + TGR.

32. Vad har du för storlek i kläder? 

40/M ungefär.

 33. Vad har du i dina fickor? 

Inget, alldeles tomt.

 34. Vad köpte du senast? 

 Fyndade en klänning på Monki, plus lite pysselgrejer på Panduro och TGR.

 35. Hur många gånger har du flyttat? 

Hmm, till USA, hem igen, till Karlstad, hem igen, till Môsen, till Karlstad...så typ sex gånger då.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? 

Mobil, mobilmast och laddare.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? 

KVÄLLSMÄNNISKA.

 38. Senaste filmen du såg på bio? 

 Oj! Vet inte om jag kommer ihåg. Hungerspelen kanske...

39. Har du blivit sydd någon gång? 

Japp, när jag tagit bort födelsemärken som varit dumma, och i munnen när jag opererade käken.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? 

I somras och eventuellt nån mer gång för längre sen som jag nog förträngt.

 41. Vad åt du till frukost?  

Rostat bröd med marmelad och te. 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 

Var AuPair i New Jersey USA, hade the time of my life med härliga Aupair-kompisar, tog hand om mina fina barn, hängde en hel del i New York, shoppade, va på bio ofta, tränade en hel del (aldrig varit så fit som då), hade det gôtt vid poolen i området, träffade en del killar. 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 

Nej, jag kör alltid lagligt. ;)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? 

Andreas, han gör fina saker hela tiden. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

 På sängbordet.

 46. Vad var det sista du åt? 

En Twix. 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 

Typ 2 eller 1 och ½ timme innan jag börjar jobba.

 48. Är du blyg? 

Nä, inte direkt.

 49. Har du något tatuering? 

Yes, I <3 New York under troskanten. ;)

 50. Har du varit med om en bilolycka? 

Jag krockade firmabilen för några år sen, men klarade mej undan med lite ömmande nacke.

 51. När flög du senast?
 
Till och från Malaga i höstas. Själv, mycket trevligt. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 

 Tror inte det finns nåt som jag inte berättat för nån.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

 Löpning tror jag.

 54. Har du några husdjur? 

 Nej, vill gärna ha katt, men det får bli nån gång när jag är vuxen och bor i hus.

55. Vill du gifta dig? 

Ja, definitivt. 

56. Var växte dina föräldrar upp? 

Blia och Hagfors. 

57. Har du någon gång ringt polisen? 

Ja, när det var ett stort bråk i M-F centrum en gång får längsen. Ingen patrull var i närheten, och när (om) den väl kom var ingen, inte ens jag, kvar på platsen.  

 58. Vilka är dina största svagheter? 

Kan vara för snäll ibland. Har svårt för att be om hjälp.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? 

Magda, Magdalurva, Lurva, Maggan, Maggis, Magdis, Thorén. Kärt barn har många namn liksom. :)

60. Vad ska du göra imorn?

Jobba, jobba, jobba.  
Lista,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej