Nästan varje år har jag lovat saker på nyår.
Och de flesta löften har jag brutit.
En del redan på nyårsnatten, andra inom några veckor, och några längre fram på året.
Tror inte jag hållit ett enda fullt ut tyvärr.
Och jag kan inte lova att det blir ändring på det nu.
Man jag kan lova att försöka.
 
Så detta blir mina nyårslöften 2014:
 
Nummer 1 - det nya livet.
Träna lite mer/regelbundet, äta nyttigare, ta hand om mej själv och min kropp bättre.
Har inte varit på gymmet på snart tre månader så en comeback är nödvändig inom kort.
Lyckades sluta med de flesta sötsakerna i början på hösten,
dags att ta tag i det igen.
 
Nummer 2 - vännerna.
Ska se till att träffa dem regelbundet/hålla kontakten uppe.
Vill inte missa allt som händer i deras liv,
det är ju en hel del till skillnad från mitt.
 
Nummer 3 - jobbet.
Se till att vara förberedd och påläst-
Efter senaste utvecklingssamtalet (ja vi har såna)
känner jag att det finns saker med mej själv och mitt jobb som jag kan förbättra
för att vidareutvecklas och komma ännu längre.
Lite luddigt kanske, men jag fattar iaf.
 
Nummer 4 - kärleken.
Leva i nuet och ha ett öppet sinne.
Jag tycker väl själv att jag redan är inne på det här spåret,
men det skadar inte att påminna sej själv.
 
 Nummer 5 - shoppingen.
Spendera mindre på "onödiga" saker.
Från och med imorn kommer jag ha inköpsstopp varannan månad, inga undantag.
(Förutom nödvändigheter som mat och hygienartiklar.)
 
Det ska bli intressant att se hur jag kommer hålla dessa.
Som sagt, jag är inte bra på att göra det.
Men det skadar inte att prova, det är ju för en bra sak.
För mej.
 
Vad har ni för nyårslöften?
 
 
XOXO
 
 
Lista, Nyår, Vändpunkt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej