Idag har jag känt den värsta fysiska smärta jag någonsin känt.
Den var så obehaglig och hemsk så jag vet inte vad.

Jag var till USÖ igen.
För att få veta testsvaren efter det här besöket.
De hade kommit, pratade lite med doktorn, som frågade lite mer frågor.
Och sen ville hon ta några prover.
Blodprov och ryggmärgsprov.
Eller nej, inte ryggmärg, utan den här andra vätskan som hjärnan simmar omkring i
och som även finns i ryggraden.
Cerebrospinalvätskan.
Jag fick sitta på en pall och kuta med ryggen lutad mot ett litet bord och en kudde.
Först fick jag en spruta bedövning i ryggen.
Sen höll jag på att svimma.
Mitt blodtryck är låååågt och jag ogillar sprutor väldigt mycket.
Sen fick jag ligga ner istället.
En ny bedövningsspruta.
Mådde inte jättebra, men det blev ändå lite bättre.
Sen körde doktorn in nålen mellan kotorna.
Det kändes som en obehaglig ilning ner i höger ben...
Och sen...
PANG!!!!
Jävlar va ont det gjorde.
Nålen kom åt en nerv som gick ner i benet.
Hela benet och hela jag spratt till.
Trodde jag skulle dö.
Typ skrek att hon skulle sluta och grinade nästan.
Men det gick över lite och hon kunde fortsätta med det som skulle göras.
KOMMER ALDRIG NÅGON GÅNG MED PÅ ATT GÖRA OM DETTA.
Ingen epidural för min del om ( när ) det ska födas barn.
Det lovar jag.
Fy farao vilken pärs.
Och efteråt skulle blodproven tas.
Vilket inte var så lätt då mina ådror typ försvunnit.
Men, det var en walk in the park jämfört med det andra ändå.
Och som tur var kom mamma och pappa och hämtade upp mej,
så jag slapp ta bussen hem själv efter det där jobbiga.

Ja, fy fan.
Inte lätt att va sjuk.
Men nu ska jag snart kunna få hjälp med medicin iaf.
Det känns bra.


Nu: sova.
Imorn: jobba ( och så tänkte jag visa upp vad jag unnade mej idag eftersom jag var så duktig. )




XOXO

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej