idag var det Tures dag.
Malin och Kristofers lilla underverk.
den lilla godingen döptes i Ransäters kyrka och jag var inbjuden att närvara.
det var sååå fint!
hade tårar i ögonen...
lite bilder

  Att få håret tvättat var inte så populärt, Ture protesterade litegrann.  Dopfunten. 

Lite fina blommor på altaret.  Presenter.  Mm, tårta... 

Jag och dagens huvudperson, den lille godingen. :-)  Såhär trött blir man efter en heldag...  Lite mer bilder på blommorna, gissa vem som gjort i ordning dem..? ;-) 

efter dopet var det mat och tårta i församlingshemmet som gällde.
mycke små barn som lekte runt där.
Ture nöjde sej med att sova lite i vagnen,
och kolla runt lite ibland.
presenter i massor fick han.
och vad glömde jag?
jo, att ta kort på scrapbooken jag fixat till honom såklart.
bajs!
blev riktigt nöjd med den, och M & K verkade gilla den oxå.
får ta kort nån dag när jag hälsar på helt enkelt..

jag är inte särskilt religiös av mej, men det känns bra att vara i kyrkan ibland.
det är en annan atmosfär där på nåt vis.
nåt annat, nåt större..?
haha, nej jag är inte religiös som sagt.
men lite fascinerad av de som är det på nåt vis.
de som hänger hela sitt liv till sin tro.
vissa saker hör det till att man gör i kyrkan tycker jag.
dop, giftermål och begravningar hör till dem.
sen har jag ju konfimerat mej också, men det var mest för att "alla andra" gjorde det.
nu flummade jag iväg en sväng, men det beror nog på att det är sent och jag är trött.
så får det helt enkelt bli sängen för "tant" Magda. ;-)

XOXO

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej