..sa pyromanen..hehe
nej, va törr humor jag har.
men det kan bli så såhär mitt i natten.
ska snart, alldeles snart gå och lägga mej.
tänkte bara dela med mej av lite tankar.

tydligen handlade det om Munkfors i kvällens debatt-program.
om det faktum att de hyrt in vakter pga oroligheter på Forsnässkolan.
jag kollade inte, så jag vet inte vad som sades.
men jag tycker iaf att det är helt sjukt att en (eller två?) personer (ungar) lyckas att ställa till med så mycket.
hur går det till?
vem beror det på?
en stor del måste ju ligga på föräldrarna.
enligt mej är det de som har det största ansvaret.
men sen då?
när de inte lyckas få sitt barn in på den "rätta" vägen..?
hur gör man då?
vem kan hjälpa?
(kan tillägga att jag inte är insatt i detta specifika falllet mer än vad man "hört på stan")

på min tid, så att säga, hade de allra flesta barn och ungdomar fortfarande respekt för de som var äldre.
men så är det inte längre.
hemskt tycker jag.
det är väl självklart att man lyssnar på de som är äldre,
de vet ju oftast mer om saker och ting.
och att man följer de regler
(skrivna som oskrivna)
som finns i skolan, och även i samhället i övrigt.
skulle kunna gå in ännu djupare i detta ämnet,
men sängen lockar mer.
en annan gång kanske...

XOXO

ps. det som jag syftade på i rubriken och som jag glömde helt bort att skriva om, är det att det börjar bli riktigt fint här i nya lägenheten nu...mer och mer nöjd för varje dag. :-)


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej