Under helgen tog jag ett viktigt beslut.
Jag ska from nu bli mycket bättre på att ta hand om mej själv.
Äta bättre, motinera mer och sova ordentligare.
Har fram till nu varit lite väl generös mot mej själv när det kommer till gosaker;
godis, chips, snacks och framför allt dricka, Cola speciellt. 
Men nu är det slut med det. 
Har inte ätit något onyttigt sen i måndags.
Om jag kommer börja med nån speciell diet återstår att se.
Antagligen inte då sånt känns alltför krångligt.
Men lite mindre med kolhydrater är nog inte fel,
och lite mer frukt.
Det där med 5 - 2 verkar ju okej.
Vi får se.
Morgonmotion är min nya grej.
Har varit ute i flera timmar på morgonen de här första dagarna och det tänkte jag fortsätta med.
Det har varit riktigt skönt och gett mycket energi till resten av dagen.
Har skaffat gymkort också.
Om det blir för kallt till vintern så kan jag gå/springa på gymmet istället.
Och så kommer jag börja styrketräna också.
På måndag är det jag som börjar träna på Actic.
Anledningen till att det blev just det gymmet var för att det blev väldigt billigt med friskvårdsbidraget från jobbet. 
Det är ju dumt att inte utnyttja när en ändå får.
Och så var det det här med sömnen.
Eftersom jag har den sjukdom jag har så är det viktigt att ha en bra sömnrutin.
Och det tänkte jag se till att få nu,
sent omsider.
Gå upp samma tid på morgonen och lägga mej samma tid på kvällen.
Det behövs verkligen.
 
Alltså borde jag redan ligga i sängen nu!
 
 
XOXO
 
 
Mat, Sömn, Träning, Vändpunkt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej