Är snart slut.
Känns lite konstigt på nåt vis.
Egentligen blir det ju bara en ny dag efter en annan.
Men å andra sidan är det en stor grej.

Vad har hänt då?

Jo, under 2011...
* började jag året med en fest på Kasernen tillsammans med braiga människor
för att sedan fortsätta ut i vimlet på stans bästa uteställe.
Kommer sakna Månen när de stänger.

* firade jag mammi och pappi på deras 40-åriga bröllopsdag med mina syskon.
* krockade jag med en lastbil i jobb-bilen.
* fyllde jag 24 ( igen ) och hade kalas Sex and the City-style med en massa goa brudar.
En sannerligen lyckad kväll.
* åt jag görgo mat på Blå.
Gratis.

* Blev jag rödhårig, yet again.
Loves it.
* tappade jag bort mitt finaste halsband och även en borste i toan.
( den senare slängde jag... )
* hade jag en blå period,
(som fortfarande håller i sej)
Gällande kläder alltså.
* upptäckte jag den eminenta gruppen The Lonely Island.
Andy Samberg, I want you.

* fick jag första-hands-kontrakt på Hagagatan 3.
* jobbade jag mindre och mindre på Floristgrossisten.
* började jag jobba på bästaste stället i heeeela världen.
Älska IKEA.
* tittade jag bla på Oscars-galan och Prins William och Kate's bröllop.
* har jag kollat på bio inte mindre är tre gånger, Thor, Friends with Benefits och Drive.
Den sistnämda är nog den bästa film jag någonsin sett, so far.
* blev jag beroende av nagellack efter att ha hittat till den här bloggen och
har lyckats samla på mej ett ansenligt antal.
*
hade jag många fina sommarkvällar på stadens uteserveringar och även min egen balle.
* var jag på inte mindre än två bröllop,
dels min kusin
Rune's
och dels min bästaste Aramis och hennes man Fredows.

* firade jag midsommar i Munket, eller Mjönäs tom för att vara noga,
med ett stort gäng härliga människor.
* investerade jag i lite nya inredningsdetaljer och möbler,
bla
Edland som ni nyss stiftat bekantskap med.
* fick jag mej en ny mobil, Samsung Galaxy s2.
* tog jag en sväng ut i skogen med Helén, vi hittade 10 st kantareller
och en hel del blåbär.
* hade jag en släng av blindtarmen.
* var jag på pirat-fest.
* gjorde jag massa fina mani's, och fler kommer det bli.
* åt jag macaroons.
* fick jag hjälp av Mange att sätta upp min sko-hylla och en spegel.
* var det nära att jag åkte på konsert, men fick inte tag på nån biljett,
och tur var det då Rihanna ställde in.

* var jag på MusikQuiz Koriander flera gånger under hösten,
det va riktigt kul.
* fick jag många paket med många nagellack.
* såg jag en kändis: David Batra.
* köpte jag en ny TV, en plattis.
Och den gamla fetisen tappade jag på fötterna, har en spricka i den ena än.

* var jag på The Corner för första gången, det var kul.
* tipsade jag om en massa julklappar jag önskade mej.
*jobbade jag en allra sista gång på Floristgrossisten,
bara för att jag är så snäll.
* läste jag en av de bättre bokserierna någonsin,
Hungerspelen av Susanne Collins.

* lyssande jag jättemycke på den här låten.
* var jag till banken för att få lånelöfte,
fick lite spartips och omplacerade fonder istället.

* var jag på julbord med ett mysigt gäng.
* väntade jag 6 veckor på ett paket från Kanada,
men det var det värt.
*
var jag PÅ USÖ och genomgick ett sömntest.
* firade jag en god jul hemma i Munket.

* fick mitt juldagsfirande ett absrupt slut då jag blev tokfull och fick gå hem.
Men det vart trevligt ändå. ;)
* spenderade jag en av årets sista dagar tillsammans med fina Munket-tjejer.
* har jag inte hittat Mr. Right,
men tror fortfarande att han finns där ute,
nånstans...

Ja, det var lite av vad jag gjort i år.
Inte så lite egentligen.




XOXO


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej